Monday, December 10, 2012

Appreciate.titik.

Salam.
Sesedap hot & roll chicken and cheese (especially time lapar) mmg lah kan lapar semua sedap -.-
Hey there.
baru teringat yang diri sendiri ni sebenarnya ada blog. tu yg lama x upadate tu. (eh yeke)
takdelah biasalah I ni satu sem balik 2 kali je tu pun time ada mood je rasa nak bukak kalau x maunye blog ni dah kena sedekah kat spider buat sarang huhuh -..- ksorimerapu.

So let's start.

Kadang-kadang penat dengan orang yang tak appreciate. I didn't mean to be appreciated but sometimes appreciating others is quite important act,and it must be realised.
- ehem -

So, cakap pasal appreciate. hargai. siapa yang taknak rasa dihargai kan. yela. sebagai contoh. kawan kita mintak tolong. kadang2 tu sampai berpenat lelah tercungap-cungap sampai nak naik sakit asma kita buat macam2 nk tolong orang tu.kawan punya pasal la katakan kann tak kisah lah kena berkorban sikit2. itsar kan tahap tertinggi dalam berukhwahh :) 
Tapi, kadang2 tu rasa macam... orang tu tak pernah perasan pun apa yang kita buat kat dia ni. tak pernah tahu yang kita ni sbnrnya dah byk berkorban nk tolong dia. tak pernah nampak usaha kita.....
Bila smpai time kita susah. orang tu buat tak tahu je........hmm...
Hiiisssh orang ni. xreti2 nak appreciate ke. tak banyak sikit pun jadila. ni sekali dia buat tak tahu ja. aduhh..

Pernah rasa? (sy mungkin pernah tp xdelah smpai ekstrem mcm tu. sy ni mmg suka exaggerate sikit. hihi)
Kalau pernah rasa... then korang buat apa?
hmmm... jawab sendiri dalam hati ye.. :)

Then, pernah dengar ni tak?

Not all people know how to appreciate but Allah appreciate every single thing you did.
-ohsemian-

Betul. bukan ke kita buat sesuatu tu kerana Allah? kalau betul krnNya kenapa kita harap orang tu akan appreciate usaha kita sedangkan Allah sendiri dah menghargainya. Ganjaran dari Allah kat akhirat nanti lebih besar dan bermakna  kalau kita ikhlas, Insya'Allah :) Please realise it.

Kita jalankan tanggungjawab as sahabat sbb amanah kita dgn Allah. Jadi kalau die xpernah layan kita macam sahabat pun takpe asalkan amanah kita dgn Allah terlaksana :)
-Mr. H-
*angguk angguk. Yes. yang ni pun betul jugak. 110 markah saya bagi. kita jadi seorang sahabat yang baik sebab amanah daripada Allah. Tu mmg tanggungjawab kita sbg seorang islam.Kalau kita dah cuba yang terbaik nanti takdelah terkebil-kebil tak tahu nak jawab apa kat depan Allah nanti, insya'Allah :)

Last but not least.

Semua perkara bermula dari diri kita sendiri.
-Miss D-

Hmm yang ni mungkin kena explain sikit. maksudnya macam semua perkara yang terjadi kat diri kita mgkin disebabkan apa yang kita pernah buat kat orang lain. So, let's check ourselves. selama ni pernah tak kita tak menghargai orang lain? mungkin ni apa yang orang tu rasa bila kita buat mcm ni kat dia, who knows. 
Then kena fikir2 balik jugak. Selama ni, lepas segala nikmat dan kasih sayang yang Allah bagi dekat kita, udara, rezeki, ibubapa, kawan2, boyfren(ehh) semua2 yang tak terhitung tu, kita ni dah cukup hargai dan bersyukur ke? *aduh terasa T_T terguris dalam hati.

 Mata yang menulis lebih dekat drpd mata yang membaca. (again) 
So sama2lah kita berdoa agar kita sentiasa diberi kekuatan yang cukup apabila di uji :')
Semoga dpt dihadam dengan sempurna :)
Sekian, wassalam. 


Sebenarnya, ramai lagi orang yang menghargai kita tanpa kita sedar. So, jangan lupakan mereka ;D
#Terima kasih sbb sudi menghargai saya.*bow ala2 orang jepun ;P
 kalau nk sebut nama korang kat sini nanti tak tersebut kita :) arigato' guzaimass !

#kak nuna jangan marah cover pic akak jadi wallpaper laptop saya. saya dh edit sikit tmbah I am Nuna akak nak sangatt kann nah :)


No comments:

Post a Comment